Ibland behöver man en spark i arslet..

2011-04-10 @ 11:45:38 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

..för att komma framåt och ta nya beslut.
Sparken behöver inte alltid vara så stor.
Bara nåt som händer.

För er som inte vet...så har jag gått i terapi till och från, bra och dålig, i ett par år tillbaka.
KBT.
Hur bra som helst.
OM teraputen är bra.

Hade en skitbra för ett tag sen som verkligen tog mig framåt..men pga utbildning slutade.
Sen en svacka på en del som inte var bra.
Nu har jag hittat en som fångat upp där den sista som var bra...slutade.

Känns så jävla bra.

..vår så rädd att jag tappat alla verktygen jag fick.
Kände mig precis som i början...
Började ta emot och ta åt mig massa saker som jag inte alls gjort, kände var rätt eller gjorde mig osäker igen.
Hamna i försvarspositioner.
Känna att jag har en förklaringsskyldighet..

...svag
...skuld
...samvetskval
...osäker
...skyldig

HATAR mig själv så.

HATAR!!

Men verktygen låg där.
Hade bara bytt ficka sas.
Och jag behövde komma in på rätt spår för att hitta dom bara.

Jag är inte klar.
Men jag är en bra bit på väg.

Och den här gången så har jag koll på var verktygen är.

..snart är jag redo att använda det jag lärt på egen hand.
..med back-up system ett tag.

Det är något jag måste.
Något jag vill.
Något som jag behöver för att kunna bli jag igen.

Är en osäker men spännande väg.
Var så länge sen.
Och jag är så jävla glad att jag kommit hit.
Och stolt.


Jaa...faktiskt.
Jag är stolt över mig själv och dit jag kommit nu.

Och DEN känslan var jävligt länge sen jag hade.




OBS!!
Texten är inte syftad till någon person...utan det jag går ifrån är mitt jävla skit jag haft i min ryggsäck!

DET ÄR FRAMFÖRALLT refrängen jag är ute efter :)



-------------------------------------------------------------------------

Min kollega kom hit idag med en present!
Från barnen på jobbet :D
Jag blev nästan tårögd!
En hel bok med jättefina teckningar (m döskallar på många förstås)
:)
..och de har skrivit så fint.

Jag saknar dom så.
och att jobba..

Men DET orkar jag inte slösa energi på just nu.. :/

Titta :) ♥



-----------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback