Funderar ibland..

2011-04-08 @ 19:33:51 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

..ja det händer ;)
Nämen ni vet..
Typ..
Fan vad ångrar att jag gjorde det el det valet i mitt liv..
Eller sa nåt...eller inte sa nåt osv..

Tror vi alla har haft såna tankar.

Men.
Om man verkligen på riktigt kunde vrida tillbaka tiden och hamna i exakt samma situationer som tidigare...
...hur många skulle man faktiskt göra om?

Jag har några val jag VET att jag skulle vilja ha totalt ogjorda

Men jag har åxå tänkt efter att några val som jag gjort...och i stunden el i efterhand kunde känna...shit varför gjorde eller sa jag så...
...vete faen om jag fick göra om dom
...faktiskt skulle det.
Även om de verkligen INTE var varken smarta skjyssta eller bra.

Sen är listan på saker jag skulle vilja ha gjort mycket längre förstås.
Och många av dem är sen länge försena att göra nåt åt
...på gott och ont.

Men under de sista åren har jag lärt mig att det livet går ut på
..är inte att gå och ha skuld eller ångest över saker man gjort
..eller inte gjort.
Utan att se till att försöka inte göra samma fel - helt nya val.
Eller göra om - göra rätt.

Och framförallt stå för det du gjort och de val du gjort..oavsett värde i dom.
Man kan ALLTID göra nya val.

DET är dock
inte
alltid

lätt



--------------------------------------------------------------------------

Idag var jag på återkoll för bebis.
Mamma följde med..tackålov!
Leo var inte direkt nån mönsterunge i väntrummet..
..och själv hade jag inte klarat det.

Fick gå in och så kommer barnmorskan och ska kolla hjärtljud osv.
Det tog dryga 10 minuter för människan att hitta hjärtljudet.
..först tänkte jag inte så mkt på det.
MEN
När hon tittar på mig och undar om jag känner bebisen..
..DÅ blir jag orolig.
Bebis är förtillfället HELT lugn.
-..eeh nä inte just nu, men förut, svarar jag.
Då ler människan mot mig lite menande och säger..
-..vad bra...

Strax efter det hörde vi ljudet.

Men jises!
Får man säga så till en hög-gravid kvinna??!!
Både min och bebis puls gick fan upp i 180!

....



---------------------------------------------------------------------------------




Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback