Här är en text jag skrev för ett tag sen.

2010-11-11 @ 08:17:30 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Detta är min sanning.
---------------------------------------
Det som sägs i vredesmod, är ofta hårda ord

Säg aldrig något du inte menar, för de orden får ofta grenar

Släck den eld som i ilska tänts och låt den brinna opp

Värm en kropp med förlåtelse och kärlek och till ondska, säg stopp

Ingen är perfekt, vi är bara dom vi är

Se till att värna och vara rädd om den som står dig kär

Vet att den som ger, den får

Ingen emot förlåtelsen står

Om du väljer att inte lyssna och arg och bitter stå

Kräv aldrig av någon annan att dig förstå

Jag har sagt förlåt och vet

att saker jag gjort och sagt itu slet

Jag gör min bot och lever med vetskapen att jag gjort om och gjort rätt

Valet är nu ditt, att döma det som skett

Se bortom den DU är och ställ frågan, vad hände här?

Svar jag har och svar du kan få

Men

Du måste hålla dörren öppen då.
(c) E.09

Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback