Veckans början..

2010-05-11 @ 18:11:20 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Plutt är jämförelsevis MYCKET bättre *förstås*
..men magen strular pga av penicillinet och aptiten..
..men vi är på rätt väg
Han hostar lite men inget att tala om.
Nu håller vi tummar för att några extra dagar ger honom sin fulla styrka tillbaka så mammorna kan "slappna av" och återgå till vardagen :)


Skönt!


Annars?

Solen sa hej idag...alltid najs ;)
Var ute en vagn-prommis med plutt i vår-vädret.
Frisk luft får man sällan nog av.
;P
Han är sjukt trött på att vara hemma med mig dessutom *garv*
HUR kul är man som mamma egentligen!!??
:D
..gör sin tappra försök och glada tillrop och lekar.
Men han vill ju iaf bara göra som han vill ;)

jaja..
Bara han blir frisk så kan jag vara HUR tråkig som helst :)


Titta vilket fint träd vi har på gården förresten :) *underbart*



NU ska jag göra såna här dagen till ära :)



...Vaaad kan det vara? ;P

JO! Negerbollar förstås.



Jag är av den åsikten att den som anser att ordet NEGERboll är:

laddat
oförskämt
fel
fult
rasistisk
kränkande
..osvosv

..har sin fulla rätt att tycka/känna så förstås.
Och det är ju för att det känns/är så för Dom.

Och jag har FULL koll på varför hur och när ordet blev så illa i allas munnar!

Men
JAG personligen har inget emot ordet.
Det är för att ordet inte är laddat för MIG.
Jag är dessutom halv-blatte/latino och sjukt stolt över det!
Du får gärna kalla mig det!

I mitt språk betyder ordet "Negro" svart.
..och inget ANNAT.
Eller jo..typ samma sak som
- " Eyyy bruuuschaaan"
eller
- "Yoo brooooh" 
..som många säger.

Men då - "Hola Negro!"

Ordet Neger för mig är inte rasistiskt laddat för att jag har valt att ignorera dessa jävla rasistiska idioter som gjorde ordet till vad många anser det vara:
 
FEL.
Rasistiskt och kränkade.

Jag vägrar att låta deras idiotiska åsikter och ord om hur människor ser ut och deras hudfärg påverka mig.

Det är samma som att reagera på typ "vit-lök" Gul-Lök"..
Äh.

Var stolt över den du är och låt din historia bli en styrka som bär dig framåt.
Låt inte de som tror sig vara för mer än oss andra och deras inskränkta åsikter och sjuka okunnande påverka dig! 

..det finns ju ANDRA ord..
..som också finns påhittade och påkomna av dom 
..för att de inte har bättre vett i skallen
än att acceptera att alla människor

är just MÄNNISKOR
och lika värda.

INTE
Negrer
Chip-choppar
Rednecks
Svartskallar
Vitingar
Gulingar
...osvosv

Så enkelt är det.
Och det står jag för!

JAG ÄR BLATTE OCH STOLT!
INGEN KAN TA DET IFRÅN MIG!
MIN HISTORIA OCH MIN LATINAMERIKANSKA FAMILJ ÄR MIN STOLTHET!


DU har rätt till din åsikt.
Det här är min.

Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback