Oj asså såååry! ;)

2010-05-25 @ 19:07:35 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Har haft blogg-stopp igen.
Är inte alls meningen men livet har sin gilla....och man måste haka på i de flesta fall iaf.
Så det är väl typ det jag kan skylla på ;)

Men nu så.

Vad har hänt och gjorts då?

Leo har *pepparpeppar* hållt sig frisk och varit på dagis :)
*tjohoo*
Det har inneburit att jag varit på jobbet ;) *tjoohoo*
Vi har SJUKT mkt att göra nu innan skolavslutning och jag grym ågren över att han skulle bli sjuk igen...MEN på måndag börjar frugan jobba som vanligt igen *tjohoooooooooo...igen ;)*
SÅ då är det hennes tur att VABa. ÄNTLIGEN! :D

ÄLSKAR mitt jobb och saknar verkligen det när jag inte är där.
Lyckligt jävla lottad är man som känner så för sitt jobb *stolt* ;)

På jobbet har vi kommit igång med vårt årliga (men 1a ggn för mina 6åringar förstås) fjärilsprojekt.
:)
Larv - puppa - fjäril. Nässelfjärilar :)



och så har ÄNTLIGEN vår smart-board kommit igång.
SÅ jäkla bra arbetsredskap!
och kul!! ;)



--------------------------------------------------------------
Och en sån SJUKT söt liten snigel såg Leo och jag när vi var på väg till dagis ;)
(mitt lill-finger är med för att demonstrera storleken)



SÖT!
---------------------------------------------------------------------

...och appropå Leo.
...han rymde från dagis!! >:(
*skitunge!*

De skulle gå från gården och ska stänga och låsa och vänder sig om inom 30sek och ungen är borta!
De skriker och gapar och ringer chefer och springer runt.
Men ingen Leo.
....till saken hör att det är en byggplats/industriområde vid dagis å en liten 85cm syns ICKE bakom en traktor :O!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Då kommer en som jobbar i huset typ mittemot men en liten 85cm med gul väst i handen.
JO, Leo.
Stackars personal. KAN relatera eftersom jag arbetar inom samma yrke.
Och helvetesjävlaskitfuckingmassaAS tur att den människan var en normal människa som tog Leo tillbaka.
Och inte en sån där...ni vet....äh...
FY FAN!...orkar inte ens tänka tanken.

MEN!
STOR eloge till personalen
som DIREKT gjorde ett NYTT åtgärdsprog för hur de ska hantera och arbeta
kring såna situationer och gjorde om sina rutiner på EN GÅNG.
Gör om. Gör Rätt.
...till skillnad från hans 1a dagis som gjorde samma misstag 2 jävla gånger för att man sket i att ta tag i situationen.

Vi är SÅ nöjda med Leos nuvarande dagis med personal!
Och han älskar att vara där...och sköter sig(!) tydligen mycket bättre där...än hemma ;) *tackålov*

------------------------------------------------------------
Min goa vän Eva fyllde år för en vecka sen och henne överraskade jag med att fira :)
Hon blev jätteglad och vi hade en super kväll! :)

...och här är beviset att jag KAN ha rosa saker på mig ;P



Samma kväll fick jag och wifen en jättefin present av två supergoa brudar ;)
En av dom röker och ansåg vi behövde en ask-kopp för våra besökare.
Så lila för frugan och skallar för mig och VIPS så hade de gjort en sån här fin till oss som nu pryder vår balle ;)



Tack ;D

------------------------------------------------
Annat?

Fick i ett svagt ögonblick för mig att klippa mig kort.
JA det är SANT!!
Ni som känner mig vet att det finns inte i verkligheten att jag skulle klippa mig kort.
Men mitt hår är skit tunt nu mera, tappar skitmycket hår och jag vet inte vad jag ska göra av det nu när det är klippt halvlångt ...typ :/
Känns skit bara...

Tänkte mig typ så här....fast INTE blond då.
(sen undrar jag varför jag alltid hittar snygga frisyrer på de fulaste brudarna *garv*)



...men vetefaaen :/ 
vad tycker Du?
 
-----------------------------------------------------------------------

Lite mysbilder på Pucko The cat och The löööv-couple :)



man kan ligga och dricka :)



och ligga PÅ soffkuddarna :)



fönster-hångel ;)

------------------------------------------------------------

WHAAAT??!!!! :D



------------------------------------------------------------------

Sen var jag så sjuuuukt trött i fredags och bara ville lägga mig och dö i soffan typ...
...och det som fanns hemma att laga nån form av mat av var att göra typ pannkaka :(
...som de andra 2 älskar men ICKE jag.
Motsträvigt hade jag gått med på att steka några road-kills (de ser ut så när jag gör pannkaka)
MEN!!!
När jag kommer hem sitter frugan på ballen och vinkar dit mig...
...jag plockar undan lite i lyan och kliver ut ...

ooooch
;)

Där står nygräddad potatisgratäng och på grillen är hickorymarinerat kött snart klart och en kall cider på bordet ;)
JO MAN TACKAR!!!
Fan vad glad jag blev. Vilken överraskning!

Det är kärlek det!
;)



Sen fick vi en sån här av svärmor när hon var och hälsade på i helgen :)
En Månlandare :)
SKITBRA!!

Tack söta svärmor!



Så.
Nu är ni lite uppdaterade iaf I hope. ;)

SKA verkligen försöka bli bättre!

När livet lugnat ner sig lite :)

Rock ON!


Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback