Lite som jag funtat på..

2010-05-03 @ 18:58:56 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

...eller bara vill dela med mig av ;)

Måste berätta en incident som hände på jobbet när vi var i parken..
Det finns en jätte-stor rund gunga som flera barn kan gunga på samtidigt..de brukar ha en rätt hög fart och tycker det är jätte kul :)
Jag och min kollega står och övervakar så inget händer och små-snackar lite...
...då vi hör att det fnittras och tisslas helt plötsligt från gungan :)
Vi tittar dit och då säger en av tjejerna..
- Frida har kittel-nåtblabla... och skrattar.
- Vad sa du? svarade jag. (jag hörde ärligt inte vad hon sa)
...men min kollega gjorde det tydligen för hon började åxå fnittra..
- Frida har KITTEL-SNIPPA!! säger då tjejen lite tydligare.
- Kittel-snippa? undrar jag. *dööh*
SEN trillar slanten ner för mig.

KITTELSNIPPA :D


Vad hände med kill-i-magen? *garv*

---------------------------------------
Sen har jag en åsikt.
Ni får tycka vad ni vill.

Läste en artikel i Metro i veckan som bla tog upp vad ungdomar kommer åt på nätet.
De tog även upp en (då det hände) 16årig flicka som fått sitt konto på Fejjan och typ msn kapat och "kaparen" hade lagt ut hennes "privata" (nakna?) bilder på en/flera porr-sida/or.....
Man håller på att leta efter gärningsmannen enligt polisen.. och den blå alliansen ska minsann se till att det blir hårdare straff på kapning av konton osvosvblabla.

MEN VA FAAAAN???!!!

Det är väl inte DET som är problemet???!!!

Det mest allvarliga problemet är väl ändå att en 16årig flicka har naken bilder på sig som hon har på Fejjan och andra sidor??!!!

Att hon överhuvudtaget har kommit dit där DET är NORMALT att ha nakenbilder på sig själv??!!
16år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NEJ fy fan! Det är dom problemen vi måste ta tag i...att lära våra barn att det inte är normalt och ok att på något sätt exponera sin kropp på det sättet!

Vara rädda om sin integritet!!

Nästa problem var att en 20åring hade köpt droger på nätet och dött.
Jaha??
Jätte tråkigt!
Verkligen trist!

Men va faaaaaaaaaaaan?????????!!!!!!!!!!

Problemet är väl ATT han överhuvudtaget vill ta droger????!!!!!!!!!!!!!!

Jag blir så jävla trött på föräldrar som suckar och gnäller över att deras barn har nakenbilder på sin dator!
Spelar tv/data spel hela dagarna/nätterna och skiter i skola osvosv.
Tar droger osvosvblabla. (beställer på nätet)

MEN FÖR I HELA JÄVLA HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GE INTE UNGARNA EN EGEN DATOR/TV DU INTE HAR KOLL PÅ!!???
Och har du gjort det ändå...TA DATORN/TVn IFRÅN UNGEN...om barnet missköter det!!!


Det är DIN förbannade jävla plikt som förälder att se till att ditt barn sköter sig, följer de regler som finns hemma och sköter sin skola.
Blir tryggt, vet vad som är rätt eller fel och uppfostras med kärlek styrka och moral mm.
Och är du en bra förbild och ditt barn vet och känner den tilltro det ger...så förebygger du suget efter att ta droger eller hålla på med annan skit.
Troligtvis får du nån typ av hint/fråga långt innan "steget" tas.
Se till att du vet var ditt barn pengar går.

SE DITT barn.

Eller skit i att skaffa ett!

PUNKT jävla slut!

------------------------------------------------------
Nu.
Lite bilder från helgen :)



Mys på ballen :)



MUMS! :)



Grönskas-landet ;)
 (Basilika, oregano, timjan och sallad)



Fint ska det vara ;)

Rock ON!


Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback