Jora :)

2010-03-16 @ 18:29:02 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag har jobbat och plutt är på dagis
:)
Så skönt.

Håller tummen *hårthårt* att han håller sig frisk ett tag nu.


" Man kan ha en glass-tårte-kartong på huvudet "
;D *kärlek*

-----------------------------------------------------------------

Vi var på tekniska igår med kidsen och mina "gamla" kids på jobbet :)
Kul som fan.
Men shit va trött jag var sen.
De "gamla" skötte sig INTE medans mina nuvarande små var exemplariska :)
*stolt*
:)

 

 



--------------------------------------------------------------------------

Annars?
Jo.
Så här är det.

Jag har under en tid tänkt på en sak..
..en FÖR MIG viktig sak
Jävligt viktig
..som jag ville prata med en person om.

Denna person är min gamla musiklärare från AF.

Jag har som några av er vet
..."tappat" bort något för mig LIVS-VIKTIGT
och som jag ALLTID har haft med mig
och varit 100% säker på.

Min röst.

Inte så att jag inte kan sjunga eller ta en ton längre...
Nä inte så.
Rösten finns.
Och tonerna sitter..
..när jag ger mig fan.
..eller inte tänker.

Har ALDRIG behövt TÄNKA när jag sjunger.
Det har bara blivit rätt.
Nu kliver tankar och osäkerhet in och tar över.
HATAR DET!!!!

Det är borta.

Min säkerhet.
Min styrka.
Min känsla att våga.
Mitt mag-stöd.

Och den som kan hjälpa mig med det.
Som vet min röst.
Som ger mig rättvis hjälp och rätt råd
Och som framför allt inte suger mig på pengar...

..är hon.

Tänkt jag ska fråga henne om hjälp.
Förklara vad som hänt.
Att jag "tappat" min känsla.

..och vet ni
Ja mötte henne idag av en slump på bussen.

Frågade.

Och hon sa Ja!

LYCKA!! :D

Så om ca 2v ska jag få ton-bilda lite med henne
Sen ska hon lyssna på min röst
.."gräva" i mig..
..och hjälpa mig hitta tillbaka min känsla.

Den ÄR ju där.

Hittar den bara inte i röran av tankar och osäkerhet.

Jag Ser Ljuset.


Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback