Jomen vi kan väl ha NAZISTuniform i skolan åxå??!!

2009-10-02 @ 19:07:52 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Vilka idioter det finns!

OBS!! Detta är MIN blogg!
Dvs : MINA åsikter.

Var en brud, muslim, (INGET emot muslimer i övrigt), som skrev en insändare i Metro i veckan.
Tror hon var med på TV åxå för ett tag sen.
Bruden ifråga vill bära slöja på jobbet...är fler som gör och i dagens sverige...inget konstigt heller.

Vi har religionsfrihet osv i Sverige javisst *yaadah yaddah*

...men i det här fallet ville hon inte bära ett sånt där vanligt huckle...
...utan ett så hon ser ut som "MORRAN" i mumin-trollen, ni vet?
Där BARA ögonen syns...sen är hon i övrigt HELT täckt med tyg.
Med SMÅ barn.
Förskola allså.
SKITläskigt tycker jag själv också!

Och de fantastiska med det hela är att hon då ifrågasätter och känner sig kränkt när föräldrar och personal inte gick med på att barnen inte SÅG henne på dagarna??!!!!!!!
Men HUR kan man ifrågasätta något sånt??!!!

SMÅ barn bygger sin tillit till dig genom ditt, som pedagog, ansiktsuttryck, kroppssråk och din röst mm.
OM dom då varken ser din mun, ansikte el kropp...alls...HUR kan du då förmedla dig till ett barn...att kunna lära sig och vara en bra pedagog??!!

Det var visst så att hon inte hade den inne på förskolan till slut, men under protest vad jag förstod, från hennes sida....utan bara bara den när gruppen var utomhus.
Spelar väl ingen roll ändå?!

Aajaa.. Vi skulle aldrig sätta Leo på ett dagis där en fröken ser ut som "MORRAN"..sen får hon vara hur bra som helst som pedagog.

JAG ANSER att det är precis lika dumt att som pedagog i arbete med barn, anse att det är fullkomligt jävla ok att gå omkring i nazistuniform bland barnen.

Vadå?
Det är en tro, en åsikt och ett sätt att leva det också!!
Ska det få vara ok bara för det??

Min åsikt.

NEJ!

PUNKT!

Kommentarer


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback